Monday, June 15, 2009

bersabar..bersabar..bersabar.........


assalamualaikum...
Alhamdulillah....setelah hampir sebulan blog ini xboleh sign in,akhirnya baru sekarang dpt sign in,,mujurlah saya masih tidak putus asa untuk menulis blog lagi.byk perkara yg saya ingin kongsikan bersama sepanjang tidak dpt menulis blog ini,,,

untuk sign in ini pun menguji kesabaran saya...
mungkin Allah ingin menguji kesungguhan saya untuk menulis blog...

kalau sahabat2 nk tahu blog ini ditubuhkan ketika usrah bersama sahabat2 di maktab bersama kak hanisah wan hassan sebagai naqibah yag kami sayangi..sebagai satu alternatif baru untuk menyampaikan dakwah...pesan kak hanisah pada kami supaya istiqomah dlm menulis blog ini..

memang niat saya masa mula2 membuat blog ini untuk menyampaikan maklumat dan ilmu..walaupun sedikit...mungkin dengan sedikit ilmu ini saya dpt memberikan sesuatu pada seseorang. mungkin Allah ingin menguji sejauh mana kesungguhan saya untuk berdakwah...
.......................................................................................

tentu semua pembaca tertanya2 kenapa saya tulis tajuk "sabar...sabar..sabar...."
saya ingin mengingatkan sahabat2 dan diri saya sendiri supaya BERSABAR...BERSABAR dan tetap bersabar...kita tanam dalam diri kita supaya meletakkan sabar itu tanpa hadnya..

sesungguhnya SABAR itu separuh daripada iman...

Bersabarlah.....balaslah kejahatn dengan kebaikan...mudah-mudahan kita mendapat hikmahnya....

Bersabarlah menghadapi dugaan hidup ini.... bukan semua orang sukakan kita, dan bukan semua orang tak sukakan kita....

"jangan jadi orang tidak sabar,
terus bersabar tetapkan bersabar,
sabar itu sebahagian iman,
jadikan ia satu amalan...

Awan tidak sentiasa mendung,
langit yang cerah pasti akan datang,
ombak tidak sentiasa menggulung,
menghempas bahtera di laut,
kadang kala tenang...
mendamaikan hati yang rawan.

kata pujangga
orang yang bersabar
umpama sang pahlawan
gagah berani,dia digeruni
berkorban rela mati..."

"sesungguhnya engkau tidak akan memperoleh apa yang engkau sukai melainkan dengan kesabaranmu atas apa yang telah engkau sukai" NABI ISA A.S

1 comment:

  1. salAm

    paTUt lAa tiraH X LETAk PApe POst masE CUti nII

    ADe msalAH RUpeNYa..

    bY D Way..

    tQ ats inFO yg DIBerikAN

    SABar sepARUH dariPada IMan..:D

    ReplyDelete